ANWAR MENANG...

Terjawab sudah siapa yang memenangi dan menguasai hati orang Permatang Pauh..tidak ada bezanya dengan pilihanraya umum yang lepas..mungkin majoriti semakin bertambah..apapun, jika itulah kehendak dan kemahuan rakyat Permatang Pauh, kita terima dengan hati yang terbuka..."kuasa rakyat" telah menyatakan suara mereka..Selepas ini episod baru akan dimulakan oleh Anwar..
Harapan kita semoga selepas ini cukuplah caci mencaci, fitnah menfitnah, kata mengata..berhentilah dahulu setakat hari ini..jika ada ketidakpuasan hati, kita gunalah kuasa kita pada pilihanraya ke 13 nanti..jika kuasa rakyat benar benar inginkan perubahan, maka gunalah pilihanraya akan datang..namun semuanya di tangan mereka yang yang berkepentingan..mungkin juga kita tidak sempat menunggu pilihanraya ke 13...mungkin juga bulan depan kita sudah mempunyai kerajaan yang baru..semuanya terletak di tangan "kuasa rakyat"..kerana kuasa kerajaan sudah hampir tidak mampu menandingi "kuasa rakyat"...kita hanya mampu berserah kepada yang maha esa...Ya Allah, jauhkanla negaraku ini dari segala malapetaka...amin..

Comments

melayuangkat said…
Assalamualaikum anakku,

Baik juga dia menang kalau tidak macam macam teori keluar:

1. Konspirasi
2. Manipulasi
3. Tipu peti undi
4. Macam macam lagi

The Chinese in Penang surely voted for Anwar because they believe only Anwar can meet their demands. Lim Guan Eng make sure they voted for PR.

The winner in the election is the DAP. As far as I am concerned, Anyway Congrats to them.

Now we wait how many frogs gonna jump, how high is the jump and the outcome.

WaAllahuAlam.
azmi yusof said…
kepada makcik..
saya rasa saya cukup memahami pemikiran makcik..dengan pengalaman dan pengetahuan makcik, saya tahu betapa makcik kecewa dengan situasi politik negara kita..apa boleh buat..tidak semua mahu berfikiran seperti kita..terutamnya anak muda seperti saya ini..semoga makcik terus memberi pandangan...

Popular Posts