DEMOKRASI ATAU TIDAK....GULING SAHAJA KERAJAAN ITU..!!!!!


Nampaknya, tarikh 16 September semakin hampir..ramai yang menunggu dan ingin lihat apa yang akan berlaku pada tarikh tersebut..semua kita sedia maklum..kononya pada tarikh itu, kerajaan rakyat akan cuba menggulingkan kerajaan sedia ada..juga dipilih rakyat...jika diteliti berita berita terkini, kononnya lebih 30 MP BN akan melompat parti..benar atau tidak hanya mereka sahaja yang tahu..persoalannya sekarang..adakah kita rakyat Malaysia merestui perbuatan menggulingkan kerajaan yang ada melalui cara lompat si katak lompat tersebut? Rasanya geng geng yang ingin menggulingkan kerajaan ini kononnya pencinta demokrasi..kononnyala..adakah cara sebegini merupakan amalan demokrasi yang diuarkan selama ini..kita masih menanti apa komen2 pencinta demokrasi dalam dan luar negara terhadap perkara ini...sampai sekarang masih sunyi sahaja..jika sebelum ini apa sahaja yang dilakukan pihak kerajaan dikatakan banyak tidak demokrasi...apa bezanya dengan mereka....?rasanya lagi hina perbuatan mereka jika ianya benar benar terjadi...teringat kata kata zizan raja lawak..berjaya atau tidak..bolos aja dinding ituu....sekarang mereka pula dengan bangga kata..demokrasi atau tidak..guling aja kerajaan ituuu...asalkan kuasa yang diinginkan berada di dalam genggaman..demokrasi atau tidak bukan lagi soalnya....tepuk dada tanyalah selera..marilah sama sama kita renungkan..adakah kita berada di landasan yang betul...?

Comments

melayuangkat said…
Assalamualaikum Md Nor Azmi,

Terima Kasih terlebih dahulu atas ucapan dan doa Harijadi Mak Cik. Tak mengapa kalau dulu kamu tidak ucapkan yang sama pada arwah Ibu.

TETAPI sekarang sentiasalah Hadiahkan Arwah Al Fatihah banyak-banyak dan Yassin pada malam Jumaat. Ini lebih bermakna pada ruhnya. Mohon doa agar Ruhnya diampuni Allah swt serta diRahmatiNYA.

...Pasal 16/9,..Mak Cik tak setuju dengan cara ini. Tidak sekali kali, walau apa pun berlaku.
azlishukri said…
16 ni tak jadi rasanya..ambil tarikh lain kot..

Popular Posts