APABILA KUASA RAKYAT MELANGKAUI KUASA KERAJAAN...




Negara jiran kita Thailand masih dalam situasi kelam kabut..darurat..banyak kerosakan berlaku..ramai yang cedera..semuanya mewujudkan suasana dan keadaan yang tegang...menyusahkan pelbagai pihak..rakyat sendiri susah..pelancong asing susah..secara keseluruhannya apa yang berlaku sebenarnya menyusahkan negara mereka sendiri..tidak ada yang baik..semuanya keburukan yang mereka dapat..bagi diri ini, semuanya kerana kuasa rakyat melangkaui kuasa kerajaan yang ada...dan kita di Malaysia ini..rasanya kita juga menghala dan menjurus ke arah itu...ke arah yang akan menjahanamkan negara kita...kita sudah mempunyai contoh yang paling dekat dengan kita...adakah kita rakyat Malaysia tidak mahu mengambil iktibar dari contoh tersebut???sama sama la kita renungkan masa depan kita, anak kita, cucu kita dan generasi pewaris kita seterusnya nanti...

Comments

Anonymous said…
saya rasa risau juga kalau malaysia jadi macam yang awak katakan. Contohnya jika PAKATAN RAKYAT dapat memerintah, sudah pasti UMNO dan sekutunya bertindak sedemikian. Fikir-fikirkan.
melayuangkat said…
Assalamualaikum anakku,

Berdoalah kita semua agar negara kita akan terus aman sebolehnya.
Kalau nak bergaduh berperang sesama sendiri sekejap saja tapi nak berbaik semula amat susah dan mengambil masa yang panjang.

Renungilah bersama..
Anonymous said…
itula... takut jgk... itu kerna apa? tak puas hati... rasa tak selamat di negara sendiri dan mungkin juga kerna perkara-perkara yang boleh membangkitkan ketidakpuas hati sesama sendiri dan suka melihat sesama kita bertelagah... janganla jadi dekat negara kita... nak bangun balik sangat sukar...
Anonymous said…
aku pun dulu macam kau jgk..pengikut umno totok.
aku dulu belajar di uia yg memang lubuk pembangkang..tapi aku tetap umno.

tapi setelah aku dapat jadi pegawai kerajaan..aku terus berubah.
aku jijik dgn orang2 umno dan pengikut2 dia sekali.

dulu setiap hujah pembangkang pasti aku lawan..walaupun mmg tak terlawan sebenarnya.
pasal apa? pasal dulu hati aku gelap.

orang macam kau akan risau kalau pembangkang buat rusuhan.
takut pelancong asing tak masuk.
kat indon tu demo dioarng buat lg besar.
tp pelancong tetap masuk psl negara tu dah memang famous.

kau harus byk kan pergaulan..dgn polis..dgn majistret..dgn pegawai tinggi kerajaan..dgn yb2..dgn profesional2 dan golongan2 sederhana.

jgn lupa bergaul dgn org bkn melayu.

sedarlah yg golongan2 bijak pandai semua dah tolak umno.
orang macam kau harus ikut org2 bijak ini..bknnya ikut orang2 umno lulusan uitm.

jgn rasa diri kau berilmu kalau sekadar baca utusan melayu tiap2 hari.
cuba baca akhbar pembangkang agar dpt info yg jelas.
tapi aku tau kau tak tergamak baca psl xnak melukakan hati sendiri..macam aku dulu2.

melayu semenanjung ni majoriti dah jijik dgn umno..kecuali mat2 rempit kt kampung2 yg hanya menonton buletin utama dan membaca utusan.

aku pasti kau akan dapat hidayah nanti.
psl aku pun mcm kau dulu..mmg totok umno, hinggakan pernah aku bekerja dengan PakLah bertahun2 dulu dan menafikan segala fakta yg ada.

jumpa lagi di blog khir toyo.

Popular Posts