NASI LEMAK..RESTORAN MAMAK VS RESTORAN MELAYU

Pagi semalam..aku makan nasi lemak kat restoran melayu...pagi ni plak aku makan kat restoran mamak..saje nak test selera..saje jugak nak rasa mana lagi sedap..menyelerakan...sebelum ni pun dah banyak makan nasi lemak ni kat restoran2 melayu atau mamak..macam macam cara hidangan..pada aku..tak tahulah orang lain..aku rasakan nasi lemak di restoran mamak lagi sedap..lagi menyelerakan..kenapa agaknya ye??adakah restoran melayu sudah tidak ada pembuat nasi lemak yang bagus2?atau tukang masaknya bukan orang melayu?entahla..kadang aku lihat, nasi lemak kat restoran mamak lagi menampakkan kemelayuannya..semualah..rasa dan cara hidangannya...hmm..tempat lain aku tak tahulah macamana..tapi itulah yang ada kat area aku nih..

Comments

Anonymous said…
i think i shoud call u abg mie. becos dh mcm abg fiza dh pon... hehee... ur princess very2 cute. hehee... thanks sebab sudi singgah ke sana. fiza mmg seorang yg tak pecaya diri klu bab2 bekawan ni...terutamanya yg baru kenal. agaknya sebab terlalu takut n obses ngan byg2 smlm kot... tah la... thanks again bro...
Yana Ismail said…
huhu..sangat menyelerakan nasi lemak tu..

honestly, kat jb tak pernah jumpa nasi lemak yg btol2 sedap;p
melayuangkat said…
Assalamualaikum anakku Azmi,

Memang your little Darling Princes is very cute, hug her and kiss her for me...

Tentang Nasi Lemak tu..entahlah. Pengusaha Nasi Lemak Melayu kenalah ada daya saing dalam perniagaan.

Tapi Mak Cik jarang makan nasi Lemak di restoran mamak..tak tahu mengapa, tak terbuka hati makan nasi lemak di situ..hanya roti canai dan tosei sahaja.
Man In Black said…
Bro,

Nasi lemak kedai mamak tak sedap sangat; gerai tepi jalan Melayu yang best..

Che
azmi yusof said…
che..betulla tu..nasi lemak tepi jalan lagi best sebenarnya..lagi murah..
man_helang said…
dekat ipoh kedai allong's...peehhh nasik lemak dia memang belemak gile...aweks pun ramai jd pelaris...ha ha ha
Cikgu Kool said…
Kecur air liur teman melihat nasik lemak ni weh....

Popular Posts