KISAH ANAKKU..

Nur Mielia Syaza
Hmm...hari ni dah 3 bulan 17 hari usia anak comel ku ni..terasa cepat betul masa berlalu..dari sekecil tapak tangan ku pangku..kini dah enam kg beratnya..mau lenguh tangan bila dukungnya..kini hari hari 2 keje utama yang anak aku buat..senyum dan menangis..bila senyum bahagianya rasa..bila nangis..kelam kabut aku dibuatnya..ye lah nak bagi senyum balik bukannya senang...sekarang yang aku dapat perhatikan anak aku ni suka bergambo..nampak je camera senyum nak sampai telinga..mengada betul..heheheh..itulah yang aku nampak..besar nanti tak tahulah macamna pulak..seronok sebenarnya melayan karenah baby ni..kalau dulu aku layan anak2 buah..sekarang aku sendiri dapat merasa betapa seronoknya melayan kerenah anak sendiri...anugerah Allah yang tak ternilai...

Sekarang macam macam perangai aku tengok..memilih puting botol susu..payah nak menyusu..susah nak tidor..perangainya kadang merisaukan juga..yela, sekarang nenek dia jaga..kadang bila buat perangai, nenek dia pun kelam kabut dibuatnya..pernah aku balik sekejap ke rumah dari pejabat semata mata nak bagi dia susu botol...neneknya dah abis cara buat..dia taknak! nasib baik dengan aku dia nak..kalo tak kebulurla..nasib jugak pejabat dekat umah....

Hmmm..aku sebenarnya tak sabar nak tengok anakku boleh berjalan..boleh bercakap....3 bulan lagi insya Allah, aku akan bercerita lagi tentang anakku....seronok berkongsi cerita sebenarnya...

Comments

Man In Black said…
Bro,

Your daughter looks like you.. HaHa!! God's blessing to you and wife. Bring her up well..

Che
Yana Ismail said…
Comelllll dan tomellllllll...

hihi..bestkan tgk baby. sejuk je hati:)
melayuangkat said…
Assalamualaikum anakku,

InsyaAllah Azmi, tak lama lagi berjalan dan bercakaplah dia!!

Memang sah dia pandai bergambar!!

Tapi tak payahlah nak dia membesar cepat cepat sangat!! Enjoy her as she is..before you knew it..someone will be asking for her hand in marriage.....
azmi yusof said…
che..
banyak yang cakap macamtu..harap dia tak ikut perangai bapak dia dahler..

liyana..
comelll dan tomelll gak..

makcik..
betul kata makcik..seronok melayan kerenah dia waktu ni..
melayuangkat said…
Salam lagi Azmi,

Sebenarnya Pantai di K Terengganu lagi cantik tapi jauh jika Mak Cik nak pergi dari Shah Alam.

Dulu Mak Cik selalu ke KT tapi sekarang rasa rindu juga sebab dah lama tak ke sana. Tentu KT pun dah banyak berubah.
Yana Ismail said…
sgt tomelll;)flying kiss kat baby;)

Popular Posts