Kisah orang lebih islamik daripada orang lain...

Esok kalau jadi akan berlakulah perhimpunan jalanan menuntut ISA dihapuskan..entahlah..aku tak faham betul..daripada 20 lebih juta rakyat malaysia..berapa sangatla mereka yang kena tahan ISA..kalau ikut sekarang hanya tinggal belasan sahaja..kenapa sampai nak mansuhkan..kenapa benci sangat..?berbalik kepada tajuk di atas..banyak terbaca didalam blog2 yang kononnya mengatakan ISA tu tak ikut ajaran Islam..so itulah sebab utama yang menjadi "point" golongan GMI untuk mendesak kerajaan memansuhkan ISA ni..pada mereka ISA ni zalim tahap gaban..mungkin keluarga mereka pernah kena tahan kot?ntah...so..kira mereka ni islamik la..orang lain tak...untuk tujuan itu..maka berduyunlah esok mereka mereka yang kononnya islamik ni memenuhi jalan jalan di kl untuk berdemonstrasi...jadi aku pulak nak tanya diorang ni..buat perhimpunan yang mengganggu hidup orang lain tu ada ke Islam suruh??ajaran mana tu??tak pasal aku nak bawak anak bini jalan jalan KL esok terbantut..terlolong sana..terlolong sini..bak kata najib..sia sia sahaja..macam buat kerja bodoh..memang pun...menyusahkan...tak kisahla yang menyokong atau menbantah..semuanya kalau buat demonstrasi pada aku menyusahkan hidup orang..fikirlah sikit..orang lain pun nak menikmati hidup yang aman...bak kato ore kelate..bengong..bongok..bodo...tolol...pa lagi eh?...sendiri mau ingat...

Comments

melayuangkat said…
Assalamualaikum Azmi,

Mereka buat ini semua kerana TIADA ISU sebenar yang boleh diketengahkan untuk kutuk Kerajaan dan supaya NAMPAK JAHAT kerajaan kita.

Itu sahaja.

Modal tak tak ada
zara aluwi said…
Assalamualaikum Azmi,

Mak cik terkilan, kebanyakkan blog anak2 muda yang menuntut di luar negara menyokong Himpunan Mansuh ISA tu. Pelik... mereka lebih cepat menerima maklumat dari kita yang hari2 ada di Malaysia bumi indah permai ini. Permai ke sekarang?

DAH SURUH ORANG BERHIMPUN LEPAS TU TAK MAU BERTANGGUNGJAWAB. NAMPAK SANGAT SENGAJA NAK SURUH ORANG KENA TANGKAP KEMUDIAN NAK BURUK-BURUKKAN PIHAK TERTENTU.

Popular Posts