SUARA KEADILAN??...

Ada seorang anon ari tu suruh aku baca baca la jugak surat khabar pembangkang..kononnya surat khabar arus perdana meloyakan..tv arus perdana pun sama..hmm...dia kata bila baca surat khabar pembangkang ni banyak betul..surat khabar arus perdana semuanya pembohong..dia ingat aku ni bodoh sangat nak percaya semua yang dibaca..kita ada otak..pandaila nilai sendiri..memang jika ditanya, aku sebenarnya tidak berminat untuk membaca surat khabar pembangkang ni..biarlah orang kata aku ni bodoh sombong..berbalik kepada gambar kat atas,adil ke buat tajuk macamtu??layak ke nama suratkhabar ni suara keadilan??ada orang kata surat khabar utusan pro kerajaan..bila diorang kata macamni..aku terfikir sejenak..andainyalah pembangkang sekarang menjadi kerajaan satu hari nanti..apalah agaknya pula kita patut gelar pada surat khabar seperti suara keadilan dan harakah?pro kerajaan juga??tak tahulah pulak nanti surat khabar ni tetiba buat berita mengutuk dan menghentam kerajaan mereka??dan tetiba menyiarkan berita baik baik kepada pembangkang ketika itu?..hmm...itulah..realitinya..pada aku..kita janganlah mengata orang kerana pasti satu masa nanti kata kata kita itu pasti berbalik kepada kita...

Comments

melayuangkat said…
Assalamualaikum anakku Azmi,

Pada mereka ini SEMUAnya Kejam selagi si Anwar mereka tu tak jadi PM.

Tak serik serik lagi mereka dah 'kena' dengan Anwar.

Sudahlah tu. Bersyukur sahajalah atas segala yang kita ada. Jangan layan sangat mereka ini.
Anonymous said…
Bro,

Cerita kat surat khabar itu cerita sensasi tak berfakta..

Che
Anonymous said…
Akhbar pembangkang semuanya pasal politik. Tak berinformasi & membuka fikiran dengan ilmu2 akademik. Buka muka surat 1 hinggalah sampai akhir, politik je memanjang. Cukup-cukup la wahai pembangkang. Bawa-bawa la bertaubat.

Popular Posts