SAMSUNG GALAXY S 2 CUSTOM ROM

Sepanjang menggunakan samsung galaxy s2 ni..dah bermacam custom ROM telah aku gunakan..inilah kelebihan yg ada pada ANDROID..kita bebas menukar ROM pada hp kita sesuka hati..dan yang seronoknya lagi..berlambak lambak custom ROM boleh didapati dengan hanya bertanyakan MR GOOGLE....teramatlah senang..carik yang minat..download...install...finish...(nak install kene belajar dulula...salah cara brick hp dibuatnya..nak belajar nih link dia http://www.android-advice.com/2011/how-to-root-samsung-galaxy-s2/)nih aku listkan beberapa custom ROM yang pernah aku try dan rasanya antara yg terbaik dicipta oleh hackers diluar sana:-

1. CyanogenMod 7 ROM or CM7-yang ni biasanya otai2 suka pakai..pernah pakai..antara ROM yang paling ramai peminat..dan antara yg paling stable setakat ini.

2. MIUI ROM-ni ROM yang aku pakai sekarang...pada pandapat aku..ini adalah custom ROM yang tercantik..pada sesapa yg sukakan UI yang cantik..inilah jawapannya..walaupon masih kurang stable..ROM ini juga mempunyai peminat yang ramai terutamanya dari asia.

MIUI ROM Screenshot..memang cantik!!


hmm...banyak sangatlah nak bercerita pasal ROM ni...sebab terlampau banyak kadg pening nak pilih yang mana paling cun untuk mengisi UI hp..apapun..meh kita usha ROM lain yang ada kat "pasaran" dengan klik kat sini http://www.galaxys2roms.com/ dan kat sini http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1131993 serta kat sini http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1204 .

oklah dulu pasal ROM ni...ada ,masa kita cite camana nak install ROM plak...(tak sabar menunggu Ice Cream Sandwich 4.0 ROM)..............ok..bye2..



Comments

gym_midas said…
miui rom ver?.....kernel?
azmi said…
bro gym midas,kalo nak guna miui ni ada dua yg best..satu dari miui developer..ni official..satu lagi dari galnet miui...saya pakai dr developer..paling latest ver ......25.kalo yang galnet diorang dah start guna palatform ICS...tgk2 la dalam dia nye website...tq

Popular Posts