KENAPA AKU DARI KECIL MEMBENCI PAS....



SAMA SAMA KITA FIKIR DAN RENUNGKAN....ADAKAH MEREKA SAHAJA YANG ISLAM...KESIAN NEGARA ISLAM LAIN SEPERTI ARAB SAUDI YANG BUKAN PAS MEMERINTAH...ADAKAH MEREKA BOLEH KITA KATAKAN SEBAGAI NEGARA KAFIR??

Comments

melayuangkat said…
Asslamualaikum Azmi,

Kalau PAS benar benar parti Islam mula-mula sekali ia tentu akan menyatupadukan Umat Melayu Islam di negera ini daripada melaga-lagakan mereka. Mereka tidak akan jadikan fitnah sebagai bahan kempen.

Sudah tentu mereka takut mahu kafirkan sesiapa pun, tidak jadikan Syurga/Neraka sebagai UGUTAN pada pengundi yang tidak mengundi mereka.

Tidak berkompromi isu berkawan dengan DAP kerana dasar perjuangan DAP terang terang menentang Islam, tetapi sebaliknya berlaku.

Tidak hipokrit. Bila Ella dan Mas Idayu hendak buat konsert mereka bising tapi bila Elizabeth Wong buat hal mereka sokong. Malah bersimpati yang amat sangat.

Akan merasa amat marah jika Arak dijual sewenang-wenangnya ditempat majoriti Islam dan menentang keras pembinaan kuil menyembah berhala yang semakin banyak macam cendawan tumbuh di kawasan majoriti Melayu seperti di Selangor sekarang ini.

Dulu PAS heboh suruh Tun Dr M meletakkan jawatan sebagai PM. Sekarang mengapa Nik Aziz tidak mahu meletakkan jawatan sebagai MB? Kalau benar zuhud tak sayang sangat pada keduniaan bukankah kuasa itu keduniaan? Mungkin jika ada MB baru, Kelantan akan berubah pada perubahan yang sesuai dengan kehendak masa kini. Perubahan seiring dunia dan akhirat.

Banyak lagi yang boleh kita ketengahkan betapa tidak Isalmiknya PAS.

Tetapi apa boleh buat, mereka kata mereka lebih alim dari semua orang. Selamanyalah begini orang Melayu dalam dilema masing masing.
Nia said…
Salam Azmi,

Agama tu milik semua, bukan milik parti tertentu sahaja. Tapi, sesetengah orang anggap, Islam tu hak mereka semata-mata.
RAJA SIBER said…
PAS adalah Parti yang benar lagi betul. Ajaran PAS boleh adjus-adjus ikut selera & kepentingan mereka..
Dulu kata wanita xleh bertanding sekarang halal, dulu berkawan parti bukan islam haram sekarang halal. apa lagi?..tolong tambah ..sbb banyak sgt fatwa baru..

Hanya PAS saja betul.. yg lain semua tak betul & lagi salah. Hanya PAS parti yg islamik.

Sebab tu aku tengok perjuangan PAS songsang
DaliaLiyana said…
dalia bukan pas je..asal politik je malas nak layan sbb masing2 pun macam ketam menyuruh anak berjalan betul....:(

Popular Posts