MERDEKA!!!!

Sempena bulan kemerdekaan negara yang ke 52 ni, saja nak kongsi dan nak tunjuk apa yang tersimpan dalam kotak barang2 lama simpananku..plak kat atas ni yang paling aku sayang..aku jumpa plak ni kat kampung halamanku nun jauh di terengganu sekitar tahun 1990 an..waktu tu dalam sekolah rendah lagi..jumpanya kat atas jalan..jalan kat kampung waktu tu masih jalan tanah..masa jumpa bukanlah macam kat atas tu..masa tu warna dia semuanya gelap..nak bagi nampak apa yang tercatat pada plak ni, aku sprayla warna biru..so nampakla semua tulisan yang tercatat kat plak ni..tak tahulah plak ni tujuannya untuk apa...mungkin sempena kemerdekaan yang pertama...ntahla..apapun, plak ni masih terjaga dengan baik dalam simpanan aku sepanjang berbelas tahun aku menyimpannya..harapnya plak ini akan terus elok sampai bila bila untuk tatapan anak cucu,cicit dan seterunya lah..tulah saja nak kongsi..apapun aku ambil kesempatan ni nak ucap selamat menyambut kemerdekaan negara yang ke 52 tahun buat semua rakyat Malaysia..MERDEKA!!!!!!!

Comments

Anonymous said…
Merdeka.. dan cuti hujung minggu yg panjang.. YEEEHH!!
Nia said…
Azmi,..

waa,..barang antik..simpan baik2 tu.
melayuangkat said…
Assalamualaikum Azmi,

Kenangan mengusik jiwa..

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 52..semoga Allah swt akan terus Selamatkan Negara kita yang tercinta, aman makmur sentiasa..Amin!
NuE said…
Lawa logo...
heheheh best citer tu...satu2nya drama melayu yg bley wat saya terpacak depan tv..kalo missed siaran donlod kat internet...sanggup tu!!!!xde lah best sgt...streotype drama2 lain jugak..tapi oklah...utk santapan halwa malam minggu....:)
selamat hari merdeka..cuti g mana?
cantik dan sungguh unik plak tu..=)
Unknown said…
itu jual laku tu...

Popular Posts